Zasady regulowania opłat za usługi biblioteczne przez elektroniczny system płatniczy BLIK
- Biblioteka umożliwia regulowanie naliczonych w bibliotecznym systemie PROLIB opłat za pomocą elektronicznego systemu płatniczego BLIK realizowany przez firmę PayU S.A.
- Opłaty naliczane przez system biblioteczny zgodnie z obowiązującym Regulaminem Udostępniania Zbiorów i Świadczenia Usług w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. KEN w Warszawie są widoczne na elektronicznym koncie czytelnika.
- Przez Blik mogą być regulowane następujące opłaty: za przekroczenie terminu zwrotu materiałów bibliotecznych, korespondencję, zagubienie lub zniszczenie materiałów bibliotecznych, duplikat karty bibliotecznej. Naliczona do zapłaty kwota nie podlega podziałowi na raty.
- Płatność BLIK-iem jest możliwa dla użytkowników, którzy podali i zweryfikowali adres e-mailowy w bibliotecznym systemie PROLIB.
- Przy płatności BLIK pobierana jest dodatkowa opłata w wysokości 1,7 % od każdej transakcji.
- Po dokonaniu procedur związanych z uregulowaniem opłaty przez BLIK, użytkownik otrzymuje potwierdzenie dokonanej operacji na adres e-mailowy zgłoszony w bibliotecznym systemie PROLIB.
- Reklamacje związane z płatnością BILK, należy zgłaszać na adres e-mail: wypozyczalnia.goclawska@pbw.waw.pl, w ciągu 14 dni od dnia wniesienia opłaty.
- Zgłoszenie reklamacji musi zawierać: nazwisko i imię osoby wnoszącej reklamację, numer karty bibliotecznej, datę płatności, kwotę płatności oraz powód reklamacji. Zgłoszenia bez wymaganych informacji nie będą rozpatrywane.
- W terminie 14 dni od zgłoszenia reklamacji Biblioteka ma obowiązek jej rozpatrzenia. Jeśli w tym terminie reklamacja nie może zostać rozpatrzona, Biblioteka powiadomi użytkownika o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozpatrzenia. Informacje o zgłoszonej reklamacji będą przekazywane na adres e-mailowy zgłoszony w bibliotecznym systemie PROLIB.
- Skutkiem rozpatrzenia reklamacji może być:
- uznanie reklamacji,
- odmowa uznania reklamacji,
- pozostawienie reklamacji bez rozpatrzenia, co następuje w przypadku niedopełnienia formalności.
- Biblioteka nie odpowiada za problemy techniczne leżące po stronie operatora płatności online.