Autorką książki jest ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w popularyzacji czytelnictwa i twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego – jednego ze sposobów atrakcyjnego zapoznania dzieci z tekstami literackimi. Czytanie wrażeniowe polega na stworzeniu z dzieckiem relacji, w której jest ono nie tylko biernym słuchaczem, ale dzięki swoim aktywnościom – tupaniu, klaskaniu, dopowiadaniu słów, wyrażaniu emocji – uczestniczy w budowaniu klimatu opowieści. Spotkanie z książką przeplata się z zabawą, ruchem i niespodziankami poznawczymi. Czytanie wrażeniowe kierowane jest do najmłodszych, przedszkolaków i dzieci w okresie wczesnej edukacji. Autorka w swej publikacji dzieli się sposobami na wprowadzenie książek do codziennego życia dziecka, odkrywanie wielowymiarowości tekstu i ilustracji, zabawy z książką czy rozwój kompetencji potrzebnych do nauki czytania. Stara się wskazać dorosłym jak skupić uwagę dziecka na książce i sprawić by wspólne czytanie przynosiło jak najwięcej korzyści dla jego rozwoju. Książka jest zbiorem wskazówek dla rodziców, bibliotekarzy i nauczycieli jak rozbudzić w dzieciach zainteresowanie książkami od najmłodszych lat, aby później samodzielnie po nie sięgały. Czytanie nie musi być obowiązkiem, zadaniem do wykonania, lepiej by było przygodą, zabawą i przyjemnością.
przeczytała i poleca
Małgorzata Czuba
Wydział Gromadzenia i Uzupełniania Zbiorów